Många i dagens samhälle letar efter olika organisationer som gör gott för samhället att skänka pengar till. Miljonlotteriet som är ett av Sveriges äldsta lotterier har ett fantastiskt koncept som handlar om att kämpa i samhället mot missbruk. För att göra detta så skänker lotteriet sitt överskott till den ideella föreningen iogt-nto som satsar dessa vinster på en bredare skala av insatser i samhälle. Miljonlotteriets kontor ligger i Mölnlycke och dessutom har Miljonlotteriet tiodubblat sina vinster med hjälp av digitaliserad annonsering, detta i kombination med de nya spellagarna. Läs mer om Miljonlotteriet här, eller en analys av lotteriet som gjordes nyligen.
Miljonlotteriet startade redan på 60-talet och har bara sedan år 2000 skänkt 2,3 miljarder till välgörenhet. Eftersom att överskottet från alla köp av skraplotter och bingo går till samhället, så kan man alltså känna sig som en vinnare även i de fall som man inte vinner något pris eller vinst av pengar när man spelar hos Miljonlotteriet. Du kan alltså blanda nytta med nöje när det kommer till Miljonlotteriet i en hjärtefråga som berör oss alla i dagens samhälle. Några av de sakerna som Miljonlotteriet har gjort genom åren är bland annat att anordna flera läger för barn och ungdomar varje år, hjälpa hemlösa och missbrukare få tak över huvudet, samt bidragit till bättre missbruksvård.
Digital marknadsföring är vår framtid!
Man kan se på flera håll hur företag och organisationer redan idag använder sig mer eller mindre bara av digital annonsering. Detta innebär att målet är att enbart erbjuda kunder det som de verkligen är intresserade av genom skräddarsydd och individuell digital marknadsföring. De flesta av oss har lärt oss att stänga ner all form av reklam eller använda VPN, så företagen behöver bli mer och mer smarta för att nå ut till kunderna – och smartare håller de också på att bli kan man lugnt säga!
Under 2020 tror man att 90 % av alla märken kommer att ha någon form av skräddarsydd annonsering för sina kunder genom att använda och samla in så kallade cookies och data när återkommande kunder genom att basera annonserna på tidigare sök. I och med de många förändringarna som sker, så kommer man också att upptäcka nya mönster av beteenden hos kunder och fler kunder kommer att stanna hos de företag som de gillar men också på sociala medier, där fler och fler väljer att inaktivera eller stänga konton på grund av att de vill ha mer privatliv. Många kunder väljer dock att stanna kvar hos företag som visar total transparens eftersom att de då anser att företagen är mer lojala i dessa fall. Detta visar helt klart på en stor skillnad i marknadsföring i jämförelse med bara för ett par år sedan då det mesta innebar telemarketing.